tiistaina, maaliskuuta 17, 2009

Who the hell are you?















Alla on lista sanoja. Kirjoita jokaisen kohdalla, mitä lapsuuden/nuoruuden tapahtumia, asioita tai tunnelmia sinulla tulee kyseisestä sanasta mieleen.

Jos juuri siitä sanasta ei tule mieleen mitään, niin kerro jostain siihen läheisesti liittyvästä asiasta.

Saa kertoa useampiakin asioita, jos sanasta muistuu mieleen paljon juttuja.

____________________________________________________________________


> Kampa

Tupeeraus. Joskus tupeerasin tukkaani aika rankasti. Se oli joku muotivillitys, ymmärrätte kai? Nykyisin täytyy tupeerata vaan silloin kun koitan väkästää torttua otsalle. [tukasta]

> Lintu

Laulettiin Lintu-nimistä laulua Liisan kanssa ko oltiin ehkä jotain ala-asteikäsiä [tai nuorempia] ja käytiin joka paikassa kaikille mummuille ja muille laulamassa. Se oli hauskaa aikaa ja oltiin aina niin tosissaan. Muistan kerran kun multa ei kunnolla lähteny ääntä, niin Liisa komensi mua, että koita nyt saada äänes normaaliksi hahhaaa.. :---DDDD Oh, golden memories.

> Meri

Tarkemmin sanottuna ehkä Aigeian [Egean vatevö!!!!] meri, jossa yksi Kreikan upeimmista saarista, Kos, sijaitsee aaaww.

> Kitara

No Jussi [rakkaista rakkain isoveli!] tulee mieleen kitarasta. Se oli ehkä 15 vee, ko sai ekan mustan sähkökitaran ja muistan _ikuisesti_ miten se sitä vingutti meidän yhteisessä makkarissa, ko kaikki lapset vielä asuttiin kotona. Hahhaaa, se oli ihana. Mutta siis nykyisin tuo mies on _itseoppinut_ Suomen yksi parhaista rockabillykitaristeista!

> Kello

Mun eka herätyskello, Niiskuneiti Muumeista! Se hoilotti joka vitun aamu kauheeseen ääneen sen Muumilaulun päälle, että "H E R Ä T Y S, O N K I V A P Ä I V Ä T Ä N Ä Ä N, H E R Ä Ä J O!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

> Oksentaminen

Nnnoh, muistan ko olin päiväkoti-ikänen ja aamulla herätessäni totesin itselleni, että on paha olo. Kerroin siitä äitille, mutta se totes vaan omaan vauhdikkaaseen tyyliinsä, että "sulla mikään paha olo ole, kun haluat vaan nukkua. Nyt ylös ja lähdetään" [oikeesti mun äiti on maailman lempein ja ihanin ihminen<3]. Pakkohan mun oli totella ja ylösnoustessani laattasin, eli puklasin eli ryynäsin pitkin lattioita ja äitille tuli tosi paha mieli että se oli huutanu mulle ja tuli halaamaan ja kaikkee. [mähän sanoin, että mun äiti on ihana ja lempee!!!!!!]

> Mummo

Mun rakas Kirsti mummu, jonka kuolmasta on jo 11 vuotta [oumaigaad, oonks mäkin jo niin vanha?!]. Se oli mulle niin rakas ihminen ja lupasi viedä mut Särkkikseen ko muut meni enkä päässytkään mukaan.

Nippelitiedon nappulatrivia: mun käsi oli paketissa mummun hautajaisissa.

> Kirja

Lastenkirja "Pimeässä metsässä". Se oli niin hyvä, ko eläimet lähti metsään ja sai evääksi ihanan näköisiä omenoita. Sitten ne sitoi puihin naruja, että muistaisivat reitin kotiin. Mutta joku kulkikin metsässä ja poimi itselleen ne kauniit narut. Norsu kiipesi sitten keskellä metsää puuhun ja lentsikka löysi ne ja vei kotiin <3

> Pipo

Mun valkoinen karvareunuksinen pakkashattu. Muita sanoja ei tarvita.

> Matematiikka

Ääääh oon aina ollut tosi huono matikassa ja saanut vain vitosia. Varmaan säälistä on opet päästäneet läpi.. Kiitos Kaarina ja Marko! Joskus tapellut kovaakin koska en oo vaan tajunnut. Onneksi ei tarvii enää laskea _matematiikkaa_ sanan varsinaisessa merkityksessä.

> Metsä

Rakkaan serkkuni kanssa leikittiin paljon metsässä pienenä. Meidän talon ympärillä riitti metsää ja kiviä, joilla leikittiin kotia ja millon mitäkin. Toimipa kivenonkalot myös oivallisina piilopaikkoina! ;--))) Olen myös ensimmäiset sauhut tupakasta vetänyt metsässä, kuten myös saanut ekan kielisuudelman, tosin yllätyksellisesti ja varautumatta. Tämä tilanne johti pakenemiseen!

> Ukkonen

Mummu pelkäsi aina ukkosta kauheesti ja tuli meille kylään jos ukkosti, ettei tarvitse olla yksin. Minä pidin/pidän ukkosesta kyllä!

> Hiukset

Mulla on ollut pienenä paljon erilaisia hiustyylejä aina poikatukasta Katariina Ebeling- malliin [se oli muuten hienoin tukkaa kellään meidän luokalla!!] koska kummitätini on parturi ja se leikkasi mitä käskin. Parturissa en oikein koskaan ole käynyt. Nykyisinkin kaveri napsii tukkaa toisinaan.

> Veli

Mulla on kaksi maailman hienointa veljeä. Ne ovat mua 10 ja 12 vuotta vanhemmat, joten leikkikaveria en niistä oikein koskaan saanut. Sitä aikaa en edes kovin hyvin muista, ko ollaan kaikki asuttu vielä kotona. Ne on vaan kiusannu, kutittanu, nipistelly ja tehny inkkarihierontaa tai karhukävelyä. Nykyisin olen niiden kanssa mitä parhaimmissa väleissä ja kumpikin on mun elämässä mulle omalla tavoillaan tärkeitä ja mallin näyttäjiä. Rakastan veljiäni valtavasti!!!!!!

> Ikkuna

Törmäsin parvekkeen lasioveen ko oltiin etelässä. Tohkeissani olin parvekkeelle suuntaamassa. Legendaarista!!

> Kalenteri

Joulukalenteri oli joulunodotuksen tärkein juttu! Kerran Jussin kalenterissa oli sille jotain sopimatonta suklaata ja sen huulet turpos _aivan vitusti_ allergisen reaktion seurauksena. Hhahhahhaaaa!!!!!!!! ....oli meinaan näky.......

> Puuro

Rakastan puuroja ylikaiken ja useimmiten syön mieluiten sitä, jos vaikka koulussa on tarjolla. Äiti myös usein keitti mannapuuroa mikrossa ja se oli illan paras hetki.. Nykyisin keitän puuroni itse. Surullista.

> Nenäliina

Käytän mielummin nenäliinaa kuin talouspaperia, saati koulujen käsipaperia joka repii nenänalusen aivan verille. Sitten on kivaa.

> Kynsilakka

Joskus Liisan kanssa tehtiin omia värisekotuksia erilaisilla kynsilakoilla. Se oli hauskaa, joskin sottasta puuhaa. Eikä ne meidän väriyritelmät oikein koskaan tainnu onnistua. Mutta oli kyllä ihan kemistiolo.

Mutta että semmosta tällä kertaa. Namnam. Alan nyt sitten seurata TeeVeestä jalan amputointia.. Nimittäin kuusen jalan. Saatanan molot tuolla Sairaalaohjelmassa hämäsivät hahhaaaa!! :---DDDDDD

H

2 kommenttia:

Outi kirjoitti...

se katarina ebeling -tukka on/oli niiiiiin makeee!!

hamish kirjoitti...

hehee, niin olikin!! :)) *läpyttää käsiään onnellisena!*